Selected from WSJ as one of the 12 most beautiful Book Cover of the Frankfurt Book Fair 2013!



Questa settimana ho avuto una notizia incredibile! La copertina di Folyékony tekintet (Sguardo liquido), Libri, Budapest, 2013, la raccolta di poesie di Petra Finy illustrato da me è stato selezionato tra le 12 copertine più belle della Fiera del libro di Francoforte (la più grande fiera del libro del mondo!), da The Wall Street JournalQui potete vedere le 12 copertine. Grazie e Luca Morandini per la grafica della copertina!

The german edition of the magazine Wall Street Journal has selected the 12 Most Beautiful Book Covers of the Frankfurt Book Fair 2013 (the most important book fair in the world): one of the 12 books is illustrated by me!!
Finy Petra: Folyékony tekintet (Libri, Budapest, 2013) Graphic design by Luca Morandini.
Here you can see all the covers.


Finy Petra: Folyékony tekintet c. könyvéhez készített borítómat a Frankfurti Könyvvásár tizenkét legszebb borítója közé választotta a német Wall Street JournalA borító tipográfiája Luca Morandini munkája.
Itt megnézhetitek a 12 legszebbnek ítélt borítót! És itt a hír róla a Könyves blogon.

Petra verseit kezdettől fogva nagyon magaménak éreztem, ezért örömmel vállaltam a kötet illusztrálását, 9 gyerekkönyv után első felnőtt kötetnek. Hogyan készült a borító? Abban biztos voltam kezdettől fogva, hogy egy női portrét szeretnék a címlapra, egy átható női tekintetet. Olyan szavakat és mondatokat gyűjtöttem ki a kéziratból, amik az egész könyvet magukban hordozzák pl. virágszirmok, avar, hernyó, fák, "tüdejében rózsák nyíltak","szájából kitüremkedik egy fa, egy erdő"… Aztán ezekből az elemekből válogattam és építkeztem.
A kötetben a természet, a nő, az élet és a halál motívuma dominánsak, ezeket igyekeztem egybefonni. A folyékony tekintet könnyeiből kelnek életre az erdő virágai, növényei, a könnyek táplálják őket. Miután megvolt az ötlet, kerestem hozzá fotókat (női arcokat, erdőkben honos virágokat és állatokat) és megrajzoltam az illusztrációt, de nem hagyományos ceruzával, hanen wacom graphic tablettel.


Commenti